Toetsing

Vanuit het oogpunt van

Reset
Toetsing

Over toetsing

Met flexibeler onderwijs ontstaat steeds meer de wens om ook toetsen en examinering flexibeler te maken. Daarnaast is er door de focus op beslissende toetsing te weinig ruimte voor formatieve toetsing. Formatieve evaluatie is een vorm waarbij toetsing veel meer wordt benut als een onderdeel van het leerproces: leerlingen mogen fouten maken en krijgen feedback om hun leren te verbeteren.

Voor het invoeren of uitbreiden van formatieve evaluatie is er behoefte aan kennis, formatieve lesmethoden en competentieontwikkeling van leraren. Scholen worden voor vragen gesteld over zaken als de onderwijsorganisatie, de gevolgen voor toezicht en verantwoording.

Agenda

jun06
Het Hooghuis ZuidWest, Verdistraat 75, Oss

Werkconferentie Formatief evalueren

Deze websites maakt gebruik van cookies

Deze website maakt gebruik van cookies om u een zo goed mogelijke gebruikerservaring te geven. Ga hiermee akkoord door op accepteren te klikken.